Nu får en av Danmarks campingikoner en känd syster

Det händer stora saker i den danska campingbranschen. Händelser som inte bara kommer att få stor betydelse i Danmark utan även på exportmarknaderna i Europa.

Isabella

Två av Danmarks klassiska campingikoner, Isabella och Camp-let, blir systerbolag under modersällskapet Oaking Group, vars stabsfunktion för administration och ekonomi ska säkerställa att fokus i de två bolagen ligger på utveckling och nytänkande.
Oaking Group bildades som moderbolag till Isabella den 1 januari 2016 för att säkerställa både generationsskiftet i företaget och fortsatt goda förutsättningar för Isabellas utveckling – vilket nu även gäller Camp-let.

Nästan samma historia – och samma mentalitet

Båda företagen har drivits av ägarfamiljerna sedan start. Isabella startades i ett garage i Vejle 1957 av Søren Odgaard. Året innan konstruerade Christian Nissen i Gram en hopfällbar tältvagn. Det var dock först 1969 som den Camp-let-vagn som vi känner idag kom i produktion. Det var innan husvagnen på allvar blev ekonomiskt överkomlig. Campingsemester förknippades med tält. Camp-let var det enkla sättet att sätta upp ett tält. Och tält och campingutrustning hade redan fått ett sådant omfång att det ofta krävdes en släpvagn för att få med sig allt.
Det mentala släktskapet mellan de två företagen är tydligt. De bygger på samma värderingar: Hög kvalitet och en ständig strävan efter utveckling och förbättring. Därför har Isabella också i mer än 20 år stått för produktionen av tälten till Camp-let-vagnarna.

Tillfredsställelse runt om

Vd:n för Oaking Group, Lars Bilde, lägger särskilt stor vikt vid alla duktiga medarbetare som nu kommer in i familjen: Både Isabella och Camp-let är helt unika märken som drivits fram av eldsjälar och duktiga medarbetare. Den delen kan vi både hålla fast vid och utveckla inom de nya ramarna.
Vi är stolta över att Camp-let nu är en del av familjen. För oss är samarbetet med våra återförsäljare a och o, och nu har vi ett ännu större sortiment att erbjuda. Vi får en större samlad distribution och samtidigt kan vi få ännu större spridning av vårt mycket stora urval av campingtillbehör som bl.a. campingmöbler, mattor och vindskydd, som vi har stora framgångar med just nu. Både Isabella och Camp-let har kommit dit de är idag genom organisk tillväxt. Nu har vi en situation som rymmer en massa potential och möjligheter till synergieffekter för alla, men vi tänker fortsatt satsa på få men säkra steg framåt.
Även Hans Jørn Nissen, son och brorson till grundarna Poul och Hans Nissen och fram till nu ägare av Camp-let, är mycket nöjd med att komma in under det nya paraplyet: Vi ser ju idén med Oaking Group som ett välkommet nytänkande i den danska campingbranschen. Ett bolag som har som syfte att både stödja och stärka företag som Camp-let är den bästa ägare vi kan tänka oss.

 

Forhandlere - Oversigt over Camp-let forhandlere i verden

Website by Nobrainer Web